Followers

Monday, January 18, 2010

Kesah dari negara seberang (^^)

uhh..tatau la kenapa dan mengapa saya tidak berasa rajin utk mengupdate blog mahupun berjalan2 ke blog2 kamu..dan tiba2 saya berasa alangkah indahnya memiliki jalur lebar atau wifi di rumah--semestinya secara free, maka saya akan berhari-harian menatap skrin sehingga muntah hijau, sehingga lewat pagi.. ahh dan kemudian bubye kepada tv.
MyEm0.Com

---penempatan daku masih di KL, malah berdekatan dengan Midvalley..tapi daku tak mendapat capaian wirelessKL,uhh sgt kejam
MyEm0.Com



Sebenarnya mahu mengupdate blogshop ku, dan ohh--aku tertinggal kabel?erkk..sgt pasti y aku sudah masukkan kabel nikonp90 aku dalam handbag.hurmm---keciwa lagi.

Maka, beralih la ke personal blog ini, jnji aku mengupdate blog kan?huu

Hari ni daku nak share mengenai gambar dari reuters ni.tak pasti Isu nih howt atau tak, tapi bagi kalian2 y tak tahu..ingin aku kongsikan. hehe--




















Oke..beberapa lelaki y anda lihat adalah polis syariah yg dilantik untuk menangkap mana2 muslim dan mulimat yang melakukan kesalahan--menyalahi tatasusila sebagai seorang islam.
sebagai contoh gambar di atas, perempuan islam tersebut bertudung tetapi berpakain dikira menjolok mata..mereke yg ditangkap akan terus dihadiahkan hukuman penjara, aku tak pasti berapa lama..tapi mahu atau tidak, hukumannya adalah penjara. Bukan yang berpakaian ketat sahaja, tetapi tak pakai tudung--minum arak-dan pelbagai kesalahan2 lain yg menyalahi syariat islam juga akan dikenakan tindakan ini. waa..seram nyer!

seram ker?huu..

Aku tak pasti lah aku setuju atau tindak dengan pengamalan tindakan seperti ini, tapi jika menurut minda islamic aku--aku sbenanya teruja, dan wah!sgt bagus tindakan ini! Baru la lambat sikit akhir zaman..heheeh

Walaubagaimapun, menurut reuters pengamalan tindakan ini hanya melibatkan wilayah di Indonesia jer, tak silap aku Acheh.jadi, tade la seram sangat XD

Sekian... itu jer y daku mahu kongsikan.

P/s: Saya rasa kalau saya ke Indon dan warganegaranya..pasti saya juga kena cekup. muehehehe--

5 comments:

eza2odette said...

tak sanggup melihat 0 comments---saya akn jadi y pertama. hahaha-psycho abess

anil lutaze said...

hahahahahahah....jijie2....

zul said...

yup betul tu eza odette .. kena ubah penampilan la nurul ya .. suka kamu ...

eza2odette said...

hahaha..anil2.....

erkk, sapekah zul?mekaseyh jadik admire sy. haha--

aShEMaSt said...

ayo0o0ok..encik zul??huhu..adoiii..kalu kita la yang pg, mampos kena tembak kan jijie?