Followers

Monday, June 7, 2010

Booth 106

Kisah Sekitar jualan langsung di gerai belibelah-shawl @PWTC.

Aku dah re-brand belibelah-shawl nyer header, takot jugak fans dah tak kenal.
Sebab² nya, aku pening.aku confuse.aku ragu² ok ker letak belibelah-shawl kat nama booth?
hurm....(ak mmg suka tiada keyakinan diri-ayark)

Akhirnya, aku letak nickname aku yang femess tuh :p ..ezaodette (should be eza2odette..)
kalau letak eza2odette, org sakit otak pulop nak pronounce..haih, jadik aku letak ezaodette..
tuh pon orang pronounce e.za.o.det.te..haha..papeje lah u'ols,
asal korang bahagia, aku pon happyyyyy (^^)

       **kisah disebalik eza.2(to).odette--aku cerita karang :p






















shantekk tak??heheheheh



Ini 1st booth of belibelah-shawl.
Aku teruja.Aku bersyukur. Alhamdulillah
3hari dilalui dengan indah... (^^)
padahal, sehari sebelum aku sangat nervous, aku tak bnyak kelengkapan..mklumlah, aku kan peniaga kecil²an..kena lah invest beberapa RM untuk booth ni.
Hahaaa...niat nak clear stock, ak ingt mmg banyak dah kot stocks tersebut..
tapi pandangan aku jer, hello..stocks tuh tak cukup..lepas 1st day, mlm tu aku run gak carik stocks,
then Alhamdulillah hari kedua, ketiga..lebih lancar perjalanan.Aku kerja hari ke-3 (Ahad), tapi Alhamdulillah  sesangt, segalanya ok..thanks Allah.
uhhh, walau penat aku happyyy.

Thanks pada kawan² yang datang support!!nk kena tulis nama ker?ahhaha..
yang tak dtg support, tolong doakan permudah perjalanan bisnes aku pon..also HUGE thanks sayam.lebiuuu :)
..also to Fulra, aan, anne ..and rainy..azizul n family!(rakan² se-booth) yang banyak sgt2 tolong..jg booth, layan my customer jugak..
Aku sayang gilerr kat kowangg! huk--
Not to forget..my luv parents, n sibling...mwahhmuchas!
(echehh speech macam aku apat award kan?..hehheeh)
hah, aku LEGA.. :)


Oke..
now baru turn nengok pix.
Aku tak banyak sgt pose ngan rakan2..
maklumla, aku pekerja dan peniaga efisyen.muahhaha :p
layannnn keyh lalink!





















































 booth106. ezaodette exclusive




















 minah arab cun kan?hehehe
























rawatan mata ala permata hijrah, tapi ni brand lain





















































  
Design kad kahwin guna lazer atas kayu. -New 




























Booth landscape infront of our booth





Ok, skrang aku nak share pengalaman.
Korang..plis baca sampai tamat. 
(Ye, saya suka paksa!demi kebaikan kowang gak...mueheheh)



Selama ni, aku memang takpernah tahu.tak pernah nampak non-malay (esspecially chineese) mintang kurang. Ok, ini SERIUS..yelah, penah polak kowang nampak chineese tak jadik tokey?kan kita yang selalu beli kat dorang..?so, aku a bit supprise bila afew customers aku adalah chineese, and they all mintak kurang, ayark..dialog pon sama ala-ala melayu jugak, memang 1Malaysia lah kita ni..huhu

Second experience nak share ialah, jaga² tentang pengetahuan anda.
Sumpah, kebelakangan ni aku dihantui oleh perkataan PERSPECTIVE.
Since aku ni graduan Graphic,UiTM..perkataan tu familiar lah sesangat, cuma lately jer..ade 1 rakan  baru yang chomeyl suka hantui aku ngan soalan begini. (click link kalau nk kenal beliau dengan lebih dekat)

Jadi, nak dijadikan cerita..
ade sorang kakak yang berkenan dengan Handbag hook gerai kami,
beliau bertanya kepadaku, "Apa perspective u if i choose diz...(sambil tunjuk handbag hook yg beliau pegang)..aku terkedu sat..pehtuh, aku goreng2..lepas tu beliau beralih, ke handbag hook design yang lain, warna yang lain..dan tanya lagi pasal perspective.. ok, fine!dia menguji kemampuan psikologi aku ker ape?Kalau salah cakap, confirm dia tanak beli wo..tapi interm of apekah perspective yang dia nak aku jawab?? ah, sangat SUBJECTIF la jawapan kepada soalan beliau.... bagi aku, beliau adalah golongan manusia yang teliti. Jadi nasihat kepada diri sendiri dan rakan², sila banyak membaca semula....haih

ehh, Beliau beli ok handbag hook tersebut. huuhu.. (^^)v


aku dah banyakk sangat menaip.
haha..tenks pada sape yang berjaya baca sampai tamat.
Hadiah pada kepenatan kami, --kami nonton Lagenda Budak Setan pada malam tersebut jugak.
Nak tido pon rasa ade airmata bergenang.aku TOUCHING. tak kesah pada sape² yang condemn cerita ni..tapi bagi aku, untuk permulaan filem kisah cinta tragik..tahniah pada mereka. lepas ni kemaskan sikit plot, jangan kedekott (ye tuan produser).










































next entry,
LBS OST (^^)
♥♥♥

2 comments:

darwina said...

aku pun heppy gak!! terime kasih beli belah shawl~ hahaahahhaaa.. klu de shawl wane turquoise bgtahu aku dgn kadar segera k~ hahaa

eza2odette said...

hahaha..iyo lah awin. bila nk pakai?ak tak jual shawl untuk pakai kat bahu tau! :p